Çarşamba, Mart 27, 2013

Zeytinyağlı Enginar








                 Her yıl;40 tane yemeliymiş insanoğlu bu karaciğer dostu güzel sebzeyi...:) Bana kalsa; bu miktarı ikiye üçe katlarım. Katlamaya da çalışıyorum zaten. Eskiden olsa "ayıklaması zor" diye bahaneler uydurmak mümkündü.:) Anneciğimi biliyorum, saatlerce uğraşırdı sayısını bilemediğim enginarları ayıklarken. Gerçi yaprakları da çok derde deva... Onları da, evde ayıklandığında biriktirip, kaynatarak, suyunu içmek karaciğer için ayrı bir detoks.  Genelde, çok bol taze soğanla sade olarak pişiririm bu güzelim sebzeyi.  Ancak; küçümenim, "top top mama" dediği bezelyeleri çok sevdiği için bu sefer bezelyeli pişirdim rutin tekniğimden vazgeçerek.:)) Güzel de oldu. Yakışan arkadaşı, genelde iç bakladır. Ne yazık ki, bakla  iki kızımda da yediklerinde alerjik reaksiyonlar oluşturduğu için, baklalı yapamıyorum. Daha doğrusu kuru bakla haricinde, bakla ile yemek yapamıyorum. :(  Favayı da sevmiyorlar zaten. Onu şahsıma mahsus pişiriyorum.:) Olsun varsın, bakla zaten süresi çok kısa bir sebze... Yaz aylarına göz kırptığımız şu günlerde bizi bir çok  sebze bekliyor yapılmak üzere...:) Taze fasulye, barbunya fasulyesi, kabak, patlıcan,domates,marul... Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli. :) Yaz aylarını sıcakları nedeniyle sevmememe rağmen, sırf bu güzellikler için beklemedeyim.:) "E hepsi var zaten, çarşıda pazarda" dediğinizi duyar gibiyim. Ben güneşte büyüyenleri seviyorum, sera şartlarında olanları değil...


Gerekli Malzemeler:

- 7 Adet enginar
- 1 Demet taze soğan
- 1 Su bardağı bezelye
- 1 Tatlı kaşığı Tuz (Miktarı size bağlı)
- 3 Tatlı kaşığı toz şeker
- 1 Limon suyu
- 1/2 Çay bardağı Sıvı yağ
- 1/2 çay bardağı Sızma zeytiyağ
- 1/2 demet dereotu

Yapılışı:

* Taze soğanlar ince ince kıyılarak, sıvı yağda kavrulur.
* Bezelyeler, kavrulmuş  soğanlara ilave edilir.
* Tuzu ve şekeri ilave edilir.
* Limonlu suda bekletilmekte olan enginarlar yıkanıp, tencereye yerleştirilirken bezelyeler enginarların içine yerleştirilir.
* Bir  su bardağı sıcak su ve limon suyu üzerine gezdirilerek, pişmeye bırakılır.
* Sızma zeytinyağ altını kapattıktan sonra üzerine gezdirilir.
* Soğuduğunda, kıyılmış bol dereotu ile süslenir.


AFİYET OLSUN:)

9 yorum:

  1. Nilgün Hanım,
    Ellerinize sağlık,zeytinyağlı enginarı çok severim ama çocuklarımın arası pek iyi olmadığı için pek yapma şansım olmuyor.Ama yarın kesinlikle yapmak istiyorum,canım çekti.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çocuklar genelde sevmezler.:) Damak tadı oluşunca bayılacaklar:)) Onlar için şimdi varsa yoksa, köfte patates,makarna...:))) Sevecekler merak etmeyin:) Yaptığınızda afiyetle yiyin karşılarında belki isterler:)))) Sevgiyle kalın. Çocuklarınızı o minicik yanaklarından kocaman öpün benim için.

    YanıtlaSil
  3. canım,küçük hanım için ne güzel kurabileyel yapmışın,top,tpolar da çok güzel,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  4. canım,yorumu onaylamak için sonunda harfler,sayılar çıkıyor ,olur da yorum yok gibi görünürse heyecandan görmemişim demek.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim. Çok da beğendim. Ellerinize sağlık, enginarı çok severim. Bloğunuzu izlemeye aldım. Güzel paylaşımlarda tekrar görüşmeyi diliyorum.
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Hoş geldiniz bloğuma sevgili Fatoş:) Buradaki dostluklar muhteşem. Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. Mazesciğim robot olmadığımı ispatlamak bana da çok zor geliyor. Birkaç kere bakmak zorunda kalıyorum.:)) Gözler yakın 3.75 uzak 1.50 anla halimi:))

    YanıtlaSil
  8. Benm de çok sevdiğim bir sebze eskiden ne kadar kısa sürede yok olurdu. Şimdi sağolsun Kıbrıs yetişiyor imdada. Ama İzmir enginarının lezzeti yok. Ben de en çok biraz zeytinyağıyla ve az suyla pişiriyorum sade seviyorum. Bir de hatırlıyorum rahmetli annem kuzu etiyle falan pişirirdi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Benm de çok sevdiğim bir sebze eskiden ne kadar kısa sürede yok olurdu. Şimdi sağolsun Kıbrıs yetişiyor imdada. Ama İzmir enginarının lezzeti yok. Ben de en çok biraz zeytinyağıyla ve az suyla pişiriyorum sade seviyorum. Bir de hatırlıyorum rahmetli annem kuzu etiyle falan pişirirdi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil