Çarşamba, Ağustos 14, 2013

Peşmelba... Kuzum dönüyor.:)))

 Yaz aylarının vazgeçilmezi... Hafifliği ve lezzeti ile bir efsane... Peşmelba... Ahududu püresi, vanilyalı dondurma ve şeftalinin dayanılmaz hafifliği...


                                                                                                                                                                  "Kuzum dönüyor" dedim ya:)) Ona hazırlıklar yaptım. Kimi sipariş, kimi anneannesinin gönlünden koptu.



Babamız Gemi İnşaat Mühendisi olunca, kuzusu kendini ilk denizaltı modelinin içine atıvermiş.:)



Nice giderde, kırmızı halıda kırıtmaz mı????



Bir iz bırakmak lazım:))) Cemre geçti oralardan:))



Uykudan yeni kalkmış... Birazdan mikropluk tavan yapar...



Dikkat... Dikkat açılıyorum:))) Hınzırlıklar dizim dizim aklımda...:)


Top top mama " Bezelyeli köfte siparişi alıyorum..:) Bezelye parmaklar gösterilerek:)
SKYPE TEŞEKKÜRLER:) ANNEANNEYİ MEMNUN ETTİ...



Kısırın hazır bebek... :) Sipariş 1.



Mercimekli köfte annen için:))) Sana hamileyken, ağlayarak "canım istiyor" diye, içini çekerek, bağırdığı...



Bezelyeler, senin parmaklar kadar tatlı değil ama, idare ediver işte:))) Sipariş 2.



Sütlaç:))) Sipariş 3.

Bak kuzum, sütlüsü, meyvelisi, her şey hazır. Tanrı güzel yolculuklar nasip etsin. Enişten, teyzen, ben kollarımızı açtık sizleri bekliyoruz. Hepimiz, hepinizi özledikkkkkk:))))

Not: Peşmelba ile ilgili ayrıntılı bilgi isteyen olursa, bu basit tatlıyı hafta arası gerçek sunumu ile hazırlayacağım. Çünkü, tabakta değil, kuplarda servis edilir. :))

12 yorum:

  1. Nilgün'cüğüm şimdiden gözün aydın arkadaşım, ay bu ne tatlı şey böyle, çok sevimli, maşallah, Allah bağışlasın hepinize...

    Peşmelbayı çok severim, rahmetli babam hani gazeteler kuponla yemek kitabı vs. verir ya, öyle kuponla yemek kitabı almıştı ilk onda görmüştüm, hikayesi de çok ilginç gelmişti, ünlü bir soprano için yapılmış bir tatlı..ben de yapıyorum evde senin dediğin gibi kuplara koyuyorum misafirlerim bayılıyor:)

    afiyet olsun canım...eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjdecim. :) Akşam geç saatte burada olacaklar inşallah. Bekliyoruz cimcimeyi. Yoldan siparişe devam ediyor. Şimdi de Whatsupp'dan limonata siparişi geçiyor.:)) Yahu bu nasıl bir yüz görümlüğüdür.:) Bitmedi. Peşmelba senin de dediğin gibi, güzel bir hikayesi olan, basit bir tatlıdır ama lezzeti kocamandır. sağol sıcacık yorumun için. Sevgiler.

      Sil
  2. Sayfana tesadüfen kimin olduğunu bilmeden girdim ve ilk kareden bu Nilgün'ün bloğu dedim. :)) Senin tarzın hemen fark ediliyor. Cemre İtalya'da sanki daha büyümüş genç kız havalarında. Artık söylemeye utanıyorum ama gene diyet triplerinde olduğumdan resmen yalanarak izledim mercimek köftelerini, tatlıyı, hatta bezelyeyi. :( Eline sağlık, allah kavuştursun diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İlhan.:) Hoşuma gitti blogda farkedilir bir taraf oluşu. Kuzum nedir bu diyet telaşı? Dikkat et haklısın ama her şeyden bir anda vazgeçince, o diyet yürümez:))) Tadımlık ye. Valla kilo almayacaksın. Kuzum büyümüş değil mi? İlhan Dayısı. Bakalım bize ne numaralar çekecek? Eve girdimi dumanını attırır buraların:) Bekliyoruz. Yakınlarda olaydın, bir tabak hazırlayıp vermiştim eline:))

      Sil
  3. Nilgun simdiden gozun aydin,diyorum ben sana yazana kadar gelmistir bile kuzucuk sanirim:)) Gercektende buyumus ya o gozelrin guzelligi masallah gelde beni isir diyor yanaklardan:)) yok yok isirmam ama severim cok cook..ohh anneanne hazirladi tatlilari yemekleri kisirlar..Cemre nin yaninda bende gelecegim hop diye haberin olsun..simdiden afiyetler olsun kuzucuguna sizlere(yada oldu bile)..tatli tarifini bekliyorum lutfen...sevgiler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim akşamüstü 7'de bindiler. 3 saat sürüyor. Allah kısmet ederse 10 da inecekler Yeşilköy'e. Gece 11 gibi burada olabilirler. Keşke gelebilsen:) Neyse beklentimiz 2014 te gerçekleşir inşallah. Gelsin ben mıncıklayacağım senin için söz.:) Artık bebek gibi değil, biraz daha kız çocuk havalarında.:) Minik hanım,kudurmuştur uçakta:)) Gelince kurtlarını döker eve:))Sevgiler kocaman.

      Sil
  4. Nilgün'cüğüm, gözün aydın canım, ne kadar heyecanlı olduğun menülere ve yazına yansımış :)
    Kuzucuk çok tatlı maşallah. Uyku sonrası haline bayıldım :) kırmızı halıya da çok yakışmış hani. Gerçi aynı yerde benim de fotoğrafım var ama böyle görünmüyor :)) Maşallah canım... Allah bağışlasın ve geleceği ışıklarla dolsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten heyecanlandım.:) Doğduğu andan itibaren ilk defa ayrıldık. Her akşam görüntülü konuştuk ama, ne ona yetti ne de bana. Ne yapalım Allah böyle güzel ayrılıklar versin, sayılı gün geçti işte. Geldi ve kudurmaya başladı bile:)Sevgiler kocaman:)

      Sil
  5. sevgili nilgun..
    kokluyorum o sirin guzelligi..
    allah nazardan korusun...sevgiler bahcemden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Cihan.:) Torunlar çok ama çok kıymetli. Verdikleri sevgi ise çok özel. Tanrı tüm isteyenlere tattırmalı.:) Blogun çok zevkli. Detaylar çok ince ve özel. Ellerine sağlık. İzninle ben de seni takibe almak istiyorum.:) Hoş geldin.:)

      Sil
  6. Canın gelmiş yüzünde gönlünde yeniden yeniden gülücükler bitivermiş. Tıpkı benim gibi..
    Nilgüncüm tüm yaptıklarını koy bir kenara, ben yürüyen bezelyeden istiyorum en kısa zamanda..Tatlımmm canım ne şirin bir şey o Allah nazarlardan korusun. gıdısından öp benim için lütfen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyen bezelyeleri geldiğinden beri öptürüyor bana:) Küçücük bedeni ve aklıyla, annesine soruyormuş, "anneanne beni özledi mi?" diye. Nasıl özlemiyeyim. Allah ayırmasın, doğduğundan beri ilk ayrılığımızdı. Her akşam görüntülü konuştuk ama yetmedi ikimize de... Bebek işte, heyecanlı geldiğinde gece yarısı olmuştu. Beş ayrı hadiseyi aynı anda anlatmaya çalıştı:))) Çıkamadım işin içinden.:)) Şimdi teker teker anlatıyor çok şükür:)) Şimdi yanımda kanepede uykuda. Uyansın senin için kocaman bir öpücük konduracağım.

      Sil