Cuma, Nisan 04, 2014

Kuruyemişli ve Kuru üzümlü Helva...



                     Kuruyemişli ve kuru üzümlü irmik helvası, benim helva çeşitlendirmelerim arasında yerini aldı. İrmik bilindiği üzere, her türlü çeşitlendirmeye yol veren bir ürün. Bu defada; fındık, Antep fıstığı, badem, kuru üzüm eşliğinde farklı bir aromaya sahip oldu. Tüm ölmüşlerimizin ruhuna olsun diyorum.

Malzemeler:

- 1 Çay bardağı Kuru üzüm
- 1 Çay bardağı Badem
- 1 Çay bardağı fındık
- 1 Çay bardağı Antep fıstığı
- 1 Paket İrmik
- 125 gr tereyağ
- 2 Su bardağı Su
- 2 Su bardağı süt
- 3 + 1/2 Su bardağı toz şeker
- 2 adet çubuk tarçın

Yapılışı:

* Süt, su tereyağ ve şeker bir tencerede kaynatılır.
* İrmik, fındık, badem, Antep fıstığı ve üzüm bir tencerede kavrulur.
* İrmiğin kavrulma kokusu alınınca, kaynatılan şerbeti ilave edilir.
* Şerbeti ilave edilen helva, karıştırılır ve altı kapatılır.
* Üzerine temiz bir mutfak bezi ya da peçete kapatılıp demlenmesi için 45 dakika hiç açılmadan demlendirilir.


20 yorum:

  1. Nilgün'cüğüm Allah kabul etsin canım, abinin mekanı cennet olsun...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol benim güzel kardeşim. Tüm kaybettiklerimizin ruhuna gitsin.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, Türk Mutfağında helvanın yeri ayrı hele böyle kuru yemişli olan hepten ayrı olur kanımca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Gülay. Gerçekten mucize bir tatlıdır. Her eve, her keseye, her duruma uyar. Şimdi sırada portakallısı var. Portakal geçmeden onu da yapıp seriyi tamamlamam lazım:) Sevgilerimle.

      Sil
  3. Neyse Nilgün benim yapılabilirlik seviyemde bir şey paylaştın. :)) Eline sağlık nefis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak kanka:)) Onca reçeli imal ettikten sonra bana zorluk seviyesinden falan bahsetme:))) Bir gün şeker hamurlu pasta koyarsan valla şaşırmam:))

      Sil
  4. Helvayı severim :) Bu da farklı bir tarif olmus.Paylasım için tesekkurler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim bu nedenle çeşitlendirip duruyorum:)) Sevgiler güzel kız.

      Sil
  5. oleeeey. bunu anneme yaptırayıım :))))

    türkiye tarihii. davulcu asım ekren di miiii. okumuştuuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya :))) Aynen o:)) Fii zamanından kaldığımız için biz yaşayalım sen oku:))) Bu adalet mi şimdi:))

      Sil
  6. Ellerine sağlık, ah ah helva üzerine ne umutlarımız vardı.
    Afiyetler olsun , sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ah be Elifim :(( Yazık oldu planlara ama ben umudumu kaybetmiyorum:)) Yapacağız o helvayı inan bana öyle ya da böyle:))

    YanıtlaSil
  8. Gercekten ya helva uzerine ne hayallerimiz vardi ama neysem..ellerine saglik pekte severim irmik helvasini ama bu sekilde denemefim hmm kuru uzumsuz yap bana sen emi:)) tum olmuslerin ruhuna gitsin madem yapmissin..sevgiler canimcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canımcım sana kuru üzümsüz. Sevmiyorsun anladım.:)) Hepimizin kayıplarının ruhuna gitsin inşallah.

      Sil
  9. helva sevmem ama bu çok değişik görünüyor.değişik tatları seviyorum...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dediğin gibi değişik bir helva:)) Ben içine ne varsa koyup, değişik tatlar çıkarıyorum:) Teşekkürler cimcime:)

      Sil
  10. Ellerine sağlık Nilgüncüm. Çok güzel bir tarif olmuş. Bizim evde helvaya herkes bayılır. Bir de böyle denemek lazım tadını merak ettim şimdi. Allah kabul etsin canım benim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. Helvaya ne ilave etsen kaldırıyor bilirsin:) Bizim evde de helvayı tatlı niyetine seven çok olunca, değişik malzemelerle çeşitlendirip duruyorum:)) Şimdi portakallı yapacağım:) Teşekkür ederim Seldacığım. Tüm ölmüşlerimizin ruhuna ulaşsın inşallah. Sevgiler yolluyorum.

    YanıtlaSil
  12. Oyyy oy oy böyle kuruyemişli bir ben mi yapıyorum derken meğer arkadaşımda yapıyormuş. Ellerine sağlık canım benim.. Harikasın...Sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol bre Vuslatım:)) Kuruyemiş candır bilirsin:)) Atıverdim bir avuç içine:)

      Sil